- Problem
- Dotychczasowy system telefonicznego składania zamówień przestał się sprawdzać: zajmował za dużo czasu, łatwo było o pomyłkę.
- Ze względu na specyfikę branży gastronomicznej (HORECA) klienci często potrzebowali złożyć zamówienie w późnych godzinach nocnych.
- Każde zamówienie należało ręcznie wydrukować, a pod koniec miesiąca wprowadzać do systemu fakturowania.
- Rozwiązanie
- Składanie zamówień zostało przeniesione w całości na dedykowany system, którego kluczowym elementem jest aplikacja mobilna dla klientów.
- Korzyści
- Klienci – głównie barmani i managerowie lokali – w prosty sposób mogą składać zamówienia przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Wizualna prezentacja pełnej oferty hurtowni sprawiła, że kontrahenci chętniej decydują się na dodanie nowych produktów do zamówienia.
- Właściciele firmy zyskali cenny czas, który mogą poświęcić na rozwój firmy.
Jak działa system Sopel IceApp
Technologie i zakres prac
Aplikacja została przygotowana w technologiach opracowanych i promowanych przez Google: Flutter oraz Dart. Flutter umożliwia tworzenie wieloplatformowych aplikacji mobilnych, co pozwala ograniczyć koszta przygotowania tzw. MVP produktu. Dart wspiera tworzenie elastycznych aplikacji serwerowych. Połączenie obu technologii przekłada się na krótszy czas powstawania produktu.
Poza pracami programistycznymi przygotowaliśmy także projekt graficzny systemu, uwzględniający najlepsze praktyki intuicyjności i użyteczności (UX).